Endringsledelse
Endringsprosesser handler om å få folk med seg. I en ideell verden er forandring enkelt, men virksomheter lykkes først med endringene når de ivaretar og utvikler de ansatte. Ved å bistå og støtte både ledere og ansatte kan endringsreiser bli mer mulig forutsigbare og gi ønsket effekt.
Camilla benytter sin erfaring og kompetanse som psykolog, leder og konsulent i møte med endringsoppdrag. Med kunnskap om hvordan endringer påvirker bedrifter og deres ansatte fungerer Camilla som en støttespiller og veileder i organisasjonen for både ledere og ansatte.
Utdannet psykolog med fordypning innen arbeids- og organisasjonspsykologi.
Lykkes bistår kunder i å lykkes med:
Utvikle sitt potensial som leder eller medarbeider
Camilla er en samtalepartnere for personlig utvikling i forhold til jobbrelaterte utfordringer eller problemstillinger.
Situasjoner mange har glede av en støttespiller er som ny i rollen som leder, opplever spesielle utfordringer i rollen som leder, når arbeidsplassen er i store omstillinger som krever nye forståelsesmønster eller generelt ved behov for en samtalepartner utenfra.
Som coach vil Camilla også kunne gi bevisstgjøring, personlig utvikling og økt selvinnsikt i situasjoner som krever belysning, for eksempel relatert til stress, utbrenthet eller konflikter.
Camilla Henning er sertifisert bruker av OAK PX personlighetsprofiler.
Eksempler på tjenester innen personlig utvikling:
- Coaching av leder
- Stressmestring
- Konflikthåndtering
- Lederutvikling
Utvikle effektive team, enten det er prosjektgrupper, avdelinger eller ledergrupper.
Vi jobber med å etablere effektive team, enten det er en prosjektgruppe, en avdeling eller ledergruppe. Gjennom å forankre felles mål, etablere gode kommunikasjonsarenaer og samarbeidsformer vil misforståelser og konflikter kunne reduseres. Det blir dessuten mer gøy å jobbe og resultatene som gruppen leverer forbedres.
Eksempler på tjenester innen utvikling av effektive team:
- Etablere felles mål
- Avdekke ulike kommunikasjonsstiler
- Bevisstgjøring av motivasjonsfaktorer
- Møtekultur og møteledelse
- Håndtering av tilbakemeldinger
- Konfliktløsning
Kontinuerlig forbedring av prosesser og tjenester.
Vi jobber systematisk med å avdekke forbedringspotensial gjennom organisasjons- og behovsanalyser. Vi er drevne prosessledere som gjennomfører effektive arbeidsmøter for å kartlegge og analysere arbeidsprosesser eller tjenester. Tjenestene baserer seg på teori og praksis fra Lean, kontinuerlig forbedring og lærende organisasjoner.
Eksempler på tjenester innen prosessutvikling:
- Avdekke forbedringspotensial ved eksisterende arbeidsprosesser
- Mulighetsstudie for effektive IT-løsninger
- Etablering av nye arbeidsprosesser og rutiner
- Opplæring i nye arbeidsmåter
Omstillingsprosesser, omorganiseringer eller innføring av ny IT.
Vi har forståelse for hvordan endringer i organisasjonen, i teamet eller for den enkelte ansatte påvirker hvordan vi jobber sammen. Manglende forståelse for hvordan endringer også påvirker kollegaer og arbeidsprosessene kan skape usikkerhet. For eksempel må omorganiseringer, innføring av ny teknologi eller innføring av nye oppgaver eller tjenester settes i forståelige sammenhenger for at medarbeidere klarer å utnytte de tiltenkte effektene av endringen.
Virksomheter lykkes med sine investeringer og endringsprosesser gjennom å ivareta og utvikle de menneskelige faktorene.
Eksempler på tjenester innen endringsledelse:
- Etablere målbilder
- Lederstøtte og -mobilisering
- Gevinstrealisering
- Kommunikasjonsplaner og interessenthåndtering
- Kompetanseutvikling